måndag 27 september 2010

Tjoohooo!

Kanske det är dags att skaka liv i den här bloggen igen, det behövs även om det känns som om tiden inte räcker till för det.
Liten uppdatering vore på sin plats.

Ja boysen är nu 1 år och 4 mån, dom går, springer, kramas, slåss pussas, klipper gräs, sparkar boll, äter mat och sprutar ut en massa spännande oförståeliga ord. Precis som man ska vara antar jag.
Jag har börjat att jobba!!!! Med blandade känslor går jag till jobbet, boysen och pappa har det underbart hemma tillsammans. Jag jobbar 100% nu och det är mycket, när pappan börjar jobba så går jag ner i tid.
Jaha för tillfället bor vi hos mina svärföräldrar och har nu gjort det i 1 månad drygt. Vi hittade huset vi ville ha och sålde snabbt vår bostadsrätt, eftersom en hel del renovering behövdes så fick det bli en mellanlandning hos svärisarna. Oj vad jobbigt tänker ni, men det har gått jätte bra.

Som sagt så äger vi nu ett hus och håller på att fixa till det precis som vi vill ha det, grymt kul!!!! Vi hoppas på att flytta in om ett par veckor eller nåt1 =) Nytt och fräscht och en härlig gräsmatta utanför.

Boysen är ju underbara just nu, så roliga att prata med. Om en vecka börjar de inskolning på dagis och det ska bli så spännande. Det känns som om de behöver dagis nu, lite mer stimulans än mamma och pappa. Dagiset ligger bara några minuter bort med bil och jag tror de kommer att trivas där jätte bra.

Jag tycker att banden och behov att närhet syns mer och mer mellan dem, det kan också bero på att det lättare kan visa vad de känner. Men det tar mycket på varandra, brottas och kramas. När de ser varandra efter att ha legat och sovit är glädjen stor, vaknar den ena före så måste man bara väcka brorsan. De får ju ta en hel del smällar av varandra så de börjar bli lite härdade.

Under min graviditet så så man till oss att det var enäggstvillingar, men efter att det föddes har vi inte tänkt på det någe mer, känns inte så viktigt. Men frågan om det är enäggstvillingar är det första folk frågar och vi har alltid svarat att vi inte vet säkert för det är så vi h ar fattat det. Men jag ringde och kollade upp det med vår barnmorska och då fick vi svaret att det var det. Jag har inte vart hundra på det då jag tycker att de har olika kroppsform. Har för mig att jag läst nånstans att det kan ta upp till 5 års ålder innan de är så lika som de ska bli.

Nog för idag!
Hej

Inga kommentarer: