söndag 18 april 2010

I morgon är det dags!

I morgon är det en stor dag för mamman! =) Dags att jobba för första gången på 13 månader, visst är det så! Lite pirr i magen, men det känns bra för det är bara en dag i veckan! Det är nån konstig känsla som göra att jag känner mig vuxen, att gå upp på morgonen, äta frukost och sen åka till jobbet, snick snacka med jobbarkompisar, gå på fika rast och jobba! Känns konstigt att det känns vuxet då det mest vuxna jag gjort hitills är att just vara mammaledig! Konstigt det där...

Hur som helst så sätter jag mig på mina nya fina cykel som jag fått av mina föräldrar och trampar iväg, kvar hemma ligger mina tre älskade kvar och sussar! Det svider! ;)

Hur ska det gå utan mig ha ha det menas igentligen hur det ska gå för mig utan dom!!!!

Nog är dom friska nu allt, vilken fart de har haft idag. Vägrade sova på eftermiddagen, allt de ville var att komma ner på golvet och leka och så blev det. Tänderna kommer en efter en och det märks på boysen att det irriterar.

Underbar dag i dag då vi beslöt oss för en utflykt, första på en vecka!!! Lunchmackor och kaffe efter den härliga dalälven med härliga vänner, de e fint de! Energi, energi! Så himla skönt att komma ut i civilisationen!

Boysens kompis som är jämngammal hade sina nya fina röda skor på sig och fick då gå en sväng på stranden med sin pappa! Då satt två avundsjuka tvillingar i sin vagn och ville också, men ack inga skor var på. Det är nämligen så här att Boysen har så fina skor men de bara grinar illa när vi sätter på dem! =) C var mycket upprörd på oss sist vi försökte sätta på dem. De får springa runt i raggisar istället, coolt!

Jag kan inte skriva om det för mycket för det är så härligt att se C & D. Dom busar med varandra och larvar sig för att den andre ska skratta, idag upptäckte D brorsans bröstvårta och tog ett rejält tag med nyperna och vred om, inte mycket till reaktion hos C! Nog kommer de bli tåliga, fast ibland behövs nästan ingenting för att tårar ska komma. Men de är väl precis så det är syskon emellan, jag vet väl själv!

Nä nu ska mamman lägga sig så att jag vaknar i morgon, fast igentligen vet jag inte varför jag skriver så för jag går ju alltid upp vid den tiden! Ha ha

Tänk i morgon när jag äntligen får öppna ytterdörren och se 4 små bruna ögon lysa av lycka! Det är det den kära pappan har möts av det här året och jag hoppas på det samma!

11 månader idag förresten!

Inga kommentarer: