fredag 16 april 2010

Jag tror att de är över...

Nu har vi provat att ha 2 magsjuka 11 månaders bebisar också! S och jag har båda vart hemma mån-tors, tror nog att nån av oss antingen har stått vid skötbordet eller torkat spyor under hela vår vakna tid. Hör och häpna men i dag har ingen av dom bajsat igenom sina kläder då det hela veckan inte har hänt en enda gång att byxorna klarat sig.

Tänkte bara skriva ner hur det var för oss i förrgår kväll när vi skulle försöka komma till ro.

Jag o S tog varsin bebis och gick ner. Väl nere skulle S byta på D men hann ej då Douglas kräktes ner deras rum, otroligt hur långt det kan skvätta! =) Ja blöjbyte och duschning av D, när jag är klar med det då kommer S med C som har bajsat ner sig och våra lakan! Jaha när han är ren och sängen bäddad då lägger sig S där med killarna medans jag torkar kräk. Väl klar går jag in till killarna lagom för att se att D börjar kräkas igen, hade då turen att ha en handuk intill mig och det var snabbt fixat. Så sista lilla grejen blir bara en liten total nerbajsning av C igen. Ha ha men de somnade gott och sov hela natten tillslut!

Inte för att jag var så känslig för dessa grejer innan men efter det här är så bryr man sig inte särskilt mycket. S har kämpat på tappert då han har ganska så känslig kräkreflex när det gäller kräk!! =) Han har till och med sagt att han hellre äter bajs än tar i spyor, de ni! Men även han har blivit härdad alltså, då han ännu inte har behövt äta bajs! =)

Det blir ju väldigt intensivt med sjuka barn, speciellt med C som helst vill sitta nära helst i knät hela tiden. Man blir fast och så fort man reser sig så blir det tårar, känner att han inte har så mycket krafter men jag såg ett härligt tecken idag som tyder på att krafterna kommer. C retades med D, han försökte ta en skål som D lekte med samtidigt som han skrek och flinade mot D. Vilket gjorde D förtvilad som är van vid att det är tvärtom!

Som grädde på moset så är det ett gäng tänder som bara väntar på att få spricka igenom på boysen, antar att det inte hjälper till att hålla humöret uppe!
Dessa dagar har vi nog tvättat 20 par byxor om dan, och en 25 blöjor har gått om dan! Byxorna blev bara kortare och kortare ju längre in i garderoben vi kom, urväxta brallor funkar när nöden kräver! Ha ha h a

För övrigt så är gåstolarna ej så populära, de kan själv börjar de kännas som. Fast de tycker det är läskigt när de känner att de står alldeles själva, och så fort de känner att jag försöker ställa dem själv så sätter de sig ner. Det känns som om att de inte är så jätte intresserade just nu att gå, givetvis så stannar ju allt av när de varit sjuka. Inte för att jag har något emot det, gå behöver de inte ha bråttom med!

Så roligt att de börjar att härmas mer och mer, farmor försöker att få dem att säga mjauuu som katten och de försöker!

Har märkt att de sover grymt bra tillsammans vilket inte är konstigt, det vore ju skönt att ha det så men praktiskt blir det svårt då det blir trångt i en spjäl säng och för att inte tala om allt bus de skulle göra på kvällen innan de kommer till ro!

I söndags kväll för de riktigt slitna då de kräktes och hade hög feber, men när vi la dem brevid varandra då log de mot varandra och låg sedan och pillade på varann. Så tydligt syns det vilken trygghet de har i varandra.

Det är fredag och vi ska INTE göra nåt i helgen, undra när det var en sån helg senast???

1 kommentar:

isblomma sa...

Fy fan vilken pärs! Har haft nog med EN nu jag i det tillståndet.. Nån måste ha haft något med sig i torsdags, både Freja och Marius blev sjuka i lördags och så era två. Hört något om nån mer som varit sjuk? Kram på er!