torsdag 5 november 2009

Kommer det några tänder???

Igår var det en inne dag, jag hade grym huvudvärk och det blev mys! Igår natt sov D hela natten och jag tänkte för mig själv att tänk när båda passar på att sova hela natten. Dom gjorde det inatt!!! Nice kan man säga. Vi har börjat att introducera välling för herrarna, igår kväll körde vi halva flaskan välling och halva ersättning och det gjorde tydligen susen. Det är mycket gnagande och oroligt på kvällarna, det osar tänder...

Mammafika som alltid på torsdagar, boysen sov i 2 1/2 timme så de missade i stort sett hela fikat. Boysen vaknade samtidigt och snälla M hjälpte mig med C, men det uppskattades då rakt inte då hon fick ett gallskrik som tack. Det brukar gå bra när de blir burna av andra men de börjar bli större och känner av att de inte är mammi och pappi. De är ju mysigt men det är väldigt smidigt när man får hjälp. De hann i alla fall leka lite med sina kompisar, D låg och hade dragkamp om en bok med en av brudarna. Så roligt att se dem tillsammans med andra "in action"

Har nämt förut att jag inte behövt dubbelmatat men det blir oftare och oftare. Förut så väntade de snällt till sin tur men nu för tiden vet de precis vad det handlar om så fort de ser flaskan. Så då är det bara att värma på till den andra och mata samtidigt. De lär sig snabbt...

På förmiddagen idag så vaknade D före C och då gav jag D mat medans C fortfarande sov. Tror att han tyckte det var mysigt att sitta där själv för att satt där och smaskade och pratade som sjutton. När det var Cs tur fick han hålla skeden själv på slutet och de gillades skarpt, han babblade på med munnen full av gröt och sked!

Det snöar här förresten, alldeles vitt! Julkänslan infinner sig omedelbart hos mig!

Inga kommentarer: