tisdag 3 november 2009

Bla bla bla!

Skriver ofta om vilka härliga dagar, helger och veckor jag haft och jag fortsätter med det! Hade ju mina fina fina brorsbarn här en hel vecka! Så dom pysslade och hade sig och vad impade C&D blev av de söta tjejerna!
Alltså de här två tjejerna älskar att fixa och dona så det kändes som om de alltid låg ett steg före mig! =) Skulle jag bädda våra eller boysens sängar ja då var det gjort, eller diska flaskor eller fylla på blöjor eller göra mat eller städa eller hänga tvätt eller vika tvätt eller eller eller ja då var det redan gjort! Vilka änglar!

På fredagen kom som sagt svägerskan upp och det blev mys hela helgen, and morsan herself var ute och slirade på fredagen. =) På lördagen när mörkret lagt sig då åkte jag och S med tjejerna till kyrkogården och tittade på alla ljus som var tända, så vackert och stämningsfullt! Boysen var hemma med mostej. När vi kom hem var allt frid och fröjd och en rutinerad 3 barnsmamma hade middagen klar till oss trots två små pluttar! Hon kommer också på såna bra och enkla grejer som att tex. sätta fast leksaker på boysen med en klämma så sitter de fast där vilket innebär att när de sitter i stolen eller babysitters så behöver man inte springa 80 gånger och plocka upp den där leksaken! Enkelt men det skall kommas på...

Väntar nu på Ds andra tand och för att inte tala om Cs första. Men det kändes ändå inte som att det är riktigt dags för C ännu. Tandborstar fram!
Nu far de omkring för fullt i gåstolarna eller jag ett steg i taget är det väl men det går framåt. =)
Kul är det i alla fall. Igår upptäckte plötsligt C en grön växt som vi haft stående på golvet i vardagsrummet, han blev helt tokig och rev och slet i den. Det blir bara mindre och mindre grejer här hemma!

De är så roliga just nu, undrar hur många gånger man kommer säga det. För det kommer ju alltid att vara just i detta nu som man upptäcker nya sidor hos dem.

Världens gråaste dag idag och världens mysigaste dag igår. En tråkig måndag trodde jag det skulle bli men ack så fel jag hade! Bästa M kom förbi bara så där och drack te och bara hängde med boysen. De älskar verkligen sällskap. Lite senare kom J och lilla söta söta A som nu blivit 9 mån och spatserade stolt omkring här med hjälp av sin mammas händer och impade på boysen! Vilken fart och boysen ville ville hänga på men de fick göra så gott de kunde i sina gåstolar. Som om det inte var nog med trevligt sällskap så kom farbror S med lunch till alla oss och jag slängde en tanke till S som gärna hängt med oss just då! Men det stod inte på förrän han var hemma och fick hänga med oss. Inte svårt att roa boysen med mycket folk i rörelse, men det är så vi vill ha det hemma, mycket folk!!!!

5 kommentarer:

Caroline sa...

Vad bra att du för tips från rutinerade mothers vidare, det gillas :) För som sagt ibland tänker man inte på de de allra enklaste knepen. Hoppas vi ses på to! Kram C & A

Vanliga mamman sa...

Hi hi, jag har ett litet lager med tricks som jag portionerar ut då och då ;) Hur går det maten förresten? Bytte ni gröt o välling? Det var 2 sorgsna tjejer som åkte hem i söndags men inte så illa som jag trodde det skulle bli, de var sjuukt nöjda med att vara hos er, TACK igen, ni förgyllde deras höstlov! Och tack för allt gos med boysen, det kan man bära med sig länge. Puss o kram!

Men hallon..... sa...

Åh det var härligt att ha er här, får inte bli så långt mellan gångerna bara! =) Ja jag tar tacksamt emot alla små tips och trix!!!!! Jo nu har vi införskaffat välling, så nu ska de väl ändå börja växa lite! He he

Men hallon..... sa...

Caroline vi ses í morgon och jag lovar att dela med mig om det slinker in mer tips!

sanna (moster) sa...

Men när ska jag komma? du skulle höra av dig? aja får ringa sen