fredag 8 januari 2010

Nytt År!!!

Helgerna är över och allt känns som vanligt igen, skönt på ett sätt.
Jul spenderades hos farmor och farfar här i Leksand och var underbart mysigt och lugnt. Det var länge sen jag fick öppna så mycket julklappar faktiskt.
Boysen har varit lite sjuka med förkylning, diarre och kräk under jul men vi tog oss i alla fall ner till mormor och morfar där vi firade in det nya året. Tror inte att det kommer att bli någon tur dit ner ensam på ett tag då de inte sover alls lika mycket. Det blev några stopp för matning och blöjbyten, men vi klarade oss undan kräk och bajs i bilen.
Nyår blev jätte mysigt med hela familjen. Vi beställde en stor matbricka och det var ju suveränt då alla kunde ta det lungt istället för att fixa med mat. Boysen slocknade efter middagen och vid tolvslaget gick vi ut och höll facklor och gick upp till mormor och morfars uteplats som var dekorerad med marshaller i äkat Robinson-stil!! Min bror läste Ring klocka ring.. Ett nyår jag inte kommer glömma. Kanske ska tillägga att jag hann ta en klunk champagne innan jag fick springa in och ta upp Charlie som vaknat, vi satt i soffan och firade in det nya året. Inte helt fel det heller.
Boysen har stora famljer omkring sig och det träffar dem ofta, och det funkar väldigt bra trots att det har börjat att bli lite mammig och pappiga! Min familj träffar de kanske en gång i månaden och de känner sig hemma fort, kanske för att vi känner oss så hemma...

Jaha de har nu blivit 7 1/2 månad gamla och 2 tandsingar har de var, de tar sig fram på golvet hasande. De intar kryppositionen och står och gungar. Antar att det funderar hur de ska gå vidare. D har gjort några tappra försök som slutar att han faller ner på näsan.
Gåstolarna älskar de fortfarande, åka runt och pilla på allt, precis allt! C har kommit på hur han klappar händerna igen, han glömde bort det när han var sjuk. =) Båda går nu med hjälp av våra händer. Otroligt nyfikna och vill se och känna på allt, men de e kul.

De äter i stort sett allt man stoppar i dem förutom någon fruktdessert och de inte gillar. Jag har kört med burkmat nu, har inte kommit mig för att laga egen mat. Kanske borde jag det men det här är bekvämt helt enkelt och de gillar det. Har ju försökt med en så enkel sak som potatis men neeej! Gröt älskar dom, C är mest ivrig och jag hinner knappt ge D en sked innan C börjar gnälla! Stress, nej då!
C har blivit en riktig filur, mycket roliga miner och man vet inte riktigt vad han tänker. Han kan sitta och titta på en med lurig blick utan att röra sig. D däremot han ler stort när han är glad! C dreglar fortfarande mängder och kan sitta länge och pilla med en sak. D han pillar på allt utom leksaker, älskar att plocka ut dvd:er ur lådorna.

Just nu funkar det bra på sovfronten. De somnar runt 8.30 och sover hela natten. Vaknar ibland vid 6 och äter och somnar om ett par timmar. Självklart vaknar de ett par gånger och ibland slutar det att de kryper ner i våra sängar, och de gör ingenting!! Tänk att man kan sakna dem på kvällen när de ligger och sover!

Inga kommentarer: