tisdag 22 december 2009

Humör och humor!

Julstämmningen har verkligen fastnat på mig i år, det är den klart mysigaste julen i mitt liv! Det enda som känns så tråkigt är att vi ej kommer att vara med min halva av familjen, kommer sakna dem stort!!! Men till nyår far vi ner och firar med dem allihopa!

I fredags gick S hem för lite julledighet och det var efterlängtat! Räknade dagarna till den fredan skulle komma. Det är så underbart att vara hemma båda två, slipper känna lite stress av att få till dagarna och undvika gråt plus att slippa känna mig otillräcklig. Men för tusan det är ej bara av praktiska skäl jag längtat, nej nej! Så härligt att vara hela familjen och bara mysa runt de annars ganska så stressiga dagarna innan jul!

Fabror har kommit hem och spenderar tid med hans största fans!

Alltså det har varit feber, snuva, oroliga nätter och mycket mycket bajsande. Humöret har dock varit på topp ändå hos de två. De blev 7 månader förra veckan och det händer sjukt mycket grejer.
C har haft en fullmatad vecka, och D kommer strax efter. Båda ålar sig fram på golvet om det är något spännade som lockar. C har lärt sig klappa händerna och älskar att gå omkring här med hjälp av oss, D har inte koll på att han kan flytta fötterna framåt och kollar förundrat på C när han springer omkring. Jag funderar en aning bekymrad hur det blir på dagarna när bådas önskan är att få gå omkring med hjälp av fyra mammahänder fast jag endast har 2 att erbjuda...

Ja sen tycker jag att de säger Mamma he he! Fast igentligen är det väl mer ma-ma-ma-ma
Hur som helst är det ljuvligt att höra dessa toner.

Har märkt ett par gånger att de får varandra att börja skrika hejdlöst, det är som att de skämmer varandra när det gråter och bara trissar varandra. En aning stressande...är man ensam och detta inträffar blir man ganska hjälplös, för vad gör man om en bebis gråter? Jo jag plockar upp den, men att ha två bebisar i famnen som skriker och gör varandra upprörda ju mer de skriker är en upplevelse, jag är väldigt tacksam för att dessa tillfällen är väldigt ovanliga. Det ger snabbt mjölksyra i armarna, en aning svettighet och tinnitus i öronen då mina barn när de väl kommer igång gråter för allt de är värda!

Roligast just nu är att sitta i gåstolarna framför grinden medans pappa sitter på andra sidan grinden och leker tittut och gör så mycket väsen och konstiga ljud som det bara går. De tjuter av lycka! Det är så kul att studera dem för det är så att endast en kan stå vid grinden då det inte är tillräckligt brett för två gåstolar. Alltså får en av dem stå bakom, han som står bakom har minst lika kul åt pappa men råkar det bli minsta lilla lucka så vips har dom bytt plats!

Just nu märks det så väl vem som är store och lillebror. C är så tålig när de ibland blir lite för hårdhänta medans D lätt blir irriterad eller ledsen. C tar emot eller håller sig undan och sen är det bra, undrar om det fortsätter så?

Nä nu är det bara ett dygn kvar tills julafton är här, så så så mysigt!!!

Sovdags...

Inga kommentarer: