onsdag 2 december 2009

En kall onsdag!

Idag var det minus ute och dimma, huu skönt att vara inne. Just nu tar vi det ganska lugnt och är lite slappa. Herrarna sover till ca.9 varje morgon och jag är inte sen att hänga att hänga på. De somnar ganska sent på kvällen efter lite välling och sover sen hela natten fram, men alltid är det nån som vaknar och vill komma till vår säng. Det är underbart att somna själv i sin säng men hur mysigt är det inte att vakna brevid en liten mys bebis. Jaha nu kändes det konstigt att skriva bebis, det känns som om de har blivit så stora =). Vi är inte uppe förrens vid 10 och sen äter vi gröt och klockan blir snabbt 12 och halva dagen har gått. Varannan vecka slutar S vid 3 och de veckorna är sköna.

Jag kämpar på med min hemmagjorda mat men boysen kämpar emot lika mycket! Ha ha nä burkmaten verkar helt enkelt vara mycket godare. Igår provade de potatis och morotspure, de var första gången som jag kände att de verkligen smaskade i sig. Så jag får nu prova att göra den blandningen själv. Hoppas... Det är roligt med maten och de gillar att äta, märker dock att de inte är lika förtjusta i gröten men provar med lite äpple eller päron på och de gillar de bättre!

Åh de älskar sina gåstolar och jag älskar att det! =) De utforskar vårt hem och hittar både bra och dåliga saker att pilla på. De har också funnit varandra sista veckorna, de älskar att busa med varandar och de är häftigt att se hur det lyser i deras ögon när de tittar på varandra. De vill så mycket men det slutar med att nån lessnar för de river varandra i ansiktet som igentligen var menat som en klapp eller kram. De e inte lätt, men de är för söta!

Nä nu måste jag avlsuta hör jag, C ligger och snackar i vagnen och har just vaknat.

Inga kommentarer: