torsdag 10 december 2009

Snart helg!!! =)

Tusan vad tiden går fort just och massa roliga saker gör vi hela tiden. Idag har det så klart varit mamma fika, fast ibland får det heta bara fika för ibland dyker det upp en pappa som idag! Värsta julfikat idag men saffranskaka(väldigt gul), pepparkakor, knäck, glögg och sist men inte minst hemmagjord pepparkaksglass!!! Inget dåligt fika alltså, det gillar jag!!

Jo förra fredagen kom farmor och farfar hem till oss på eftermiddan för jag och S skulle nämligen ut och roa oss och lyssna på självaste Winnerbäck! Det är lite pyssel innan man ska iväg, jag vill ju fixa lite så det är enkelt för farmor och farfar, sen ska jag göra mig själv i ordning och äta skulle vi visst hinna med. Lite sent som alltid kom vi iväg i alla fall efter att klättrat över några mindre problem. Ni vet klädbyten, fläckar på kläder, göra det och det! Det var full fart så jag pussade boysen och sa hej då och försökte att inte tänka att jag skulle längta ihjäl mig, och det funka! Jag njöt av sällskapet och Lasses stämma och somnade gott i ett hus några minuter bort från vårt och vaknade 11.30 dan efter! Men DÅ längtade jag vill jag lova!

Bästa bästa farbror var här i helgen med sin kärlek med det vackraste av vackra namn! ;) Boysen träffar inte farbror jätte ofta men som de myser när de sitter i hans famn, kärlek.

Vi har så kul nu, vi kan leka titt-ut och busa och sjunga. De blir allt rörligare och rörligare och jag bara myser när jag tittar mig omkring och ser leksaker ligga utspridda överallt. Ja jag vet att jag inte kommer tycka det om ett par år men just i detta nu älskar jag att det ligger leksaker överallt.

I tisdags var det sista babyöppet vi var på och då var det julfest och de var så mysigt, personalen hade gjort så mysigt och alla barnen fick varsitt litet paket! Märker att boysen börjar hänga med mer och mer när vi har sångstund där, de sitter inte längre och glor som små fågelungar. Jag försöker att nöta sångerna hemma så de ska komma ihåg dem när vi kommer hem. Har till och med fått nån text att fastna hos S!

Nu för tiden försöker jag att ta vagnen och gå istället för bilen när jag ska någonstans för att det börjar att bli rätt tungt med bilstolarna. Annars finns det risk att armarna blir för långa och släpar i marken. Tänk om det va så att just den övningen att bära tunga bilstolar tränade magen...de vore fint de.

De sover fortfarande bra på nätterna men inatt vaknade båda och bara skrek och var tokhungriga redan kl.01.00!!!! Det var snabba bud då kan jag lova, får se hur det blir inatt om det är nån trend som håller i sig, men det hoppas jag verkligen inte! =)

Inga kommentarer: