tisdag 15 december 2009

En snöig tisdag!

Helgen var hur skön som helst! Vi hade inget inbokat på hela helgen förutom lucia-fika på söndagen. Bara vara alltså! På lördagen fick jag göra nåt som jag älskar nämligen baka! Lussekatter och pepparkakor givetvis. Fick stå och knåda deg i lugn och ro medans boysen var på Siljan med pappa och åt lunch! Middag hos farmor och farfar på kvällen och det är alltid mysigt.

Boysen vill bara ha mer och mer fast föda, lasagne har blivit en favorit. Det är härligt att det blir fler och fler mål som de sitter i sina stolar och äter för det är så enkelt att mata båda samtidigt jämfört med att mata båda med flaska.
De pillar överallt de kommer åt, och det känns som om att de kan lyckas få in vad som helst i de där små munnarna. D slet loss små tussar från en filt och stoppade i munnen, de river och sliter i lammfällarna så vi får plocka små tussar.

Jag tror att det små liven sover lite oroligt just nu för jag sover riktigt dåligt, när jag vaknar känner jag mig helt mörbultad. Jag vaknar ju till av varenda liten snyftning eller gnisslande på en napp. Men de sover helt underbart ändå och vi går upp vid 9-10 på morgonen, så jag klagar ICKE!

Inga kommentarer: