söndag 4 oktober 2009

Kanelbullens dag!

Sovmorgon för mig och tidig uppstigning för alla boysen. Vid 9 gick jag och C upp och då la sig S en stund till, tycker det funkar jätte bra att göra så. Så skönt att bara ligga kvar när de andra går upp och käkar, och sen får S en stund att sova lite senare.

Vid lunch kom farmor och farfar och hämtade boysen för en promis, jag och S tänkte bara sitta i soffan och kolla tv. Men som alla vet så går tiden alltför fort, bara göra det och det. Men skönt var det i alla fall och vid 2 kom en kär vän från gymnasiet och hälsade på oss. Jätte kul att träffa henne, och boysen fick se ännu ett par nya ansikten. Jätte fin present fick de och det är helt otroligt vad mycket fina presenter de fått.
Ja sista veckan har det vart så mycket folk kring boysen att det inte varit något problem att få armarna att räcka till. Vi väntar på första vändning av bebis och undrar vem som blir först.

På kvällarna har vi oftast en bebis var och gosar med och det känns som om det är det de vill mest, känner att det hade vart tufft att vara själv på kvällarna. Eloge till dem, jag tänker mycket på en tvillingmamma jag vet är just själv med sina twins på vardagkvällar!

Idag försökte vi oss på majs och potatispure, det gick hem! C fick en chock först men vi kom senare på tekniken.

Ibland känner jag att de få tåla och acceptera läget som de är i bland. Idag tex. båda var trötta dock var D ett strå tröttare och ville bara bara somna in i vagnen medans C ville då rakt inte komma till ro. Jag ser att D öppnar de tunga ögonlocken gång på gång för att han blir störd av Cs skrik. Men van som de är så somnar D in. Det som är lite fascinerande är att ibland kan ena tvillingen ligga och skrika rakt i örat på den andra som sover hur gott som helst och helt oberörd sin brors ilska.
Ny vecka i morgon och då kommer min mor upp, så mysigt ska det bli! Hon blir här en hel vecka och kan mysa på med boysen hur mycket hon vill!!!

2 kommentarer:

Vanliga mamman sa...

Hej fina du! Härligt att höra om alla framsteg boysen gör, snart sitter du på mackedonken med happy meals! ;) Vi har haft en härlig helg med rusk o regn o goda middagar. Jossan överlevde bondens marknad i lördags ;) Njt nu av veckan med M, avundsjuk på henne som får gosa boys varje dag! kram!

malin sa...

Det är härligt att läsa om familjen och hur stora pojkarna har blivit. Ni verkar ha det väldigt bra iaf. Jag är lycklig för er! Puss