måndag 12 oktober 2009

Summa kardemumma!

Åh det är så tomt här när alla åkt hem! Min mamma var ju här förra vecka och det var så härligt! Vi myste, fikade, gick promenader, fikade igen, mamma fixade och donade, badade, fikade lite till och pratade!
En morgon skulle jag lämna upp boysen till mamma när de vaknade så jag fick lite sovmorgon, så skönt! De vaknade kl.05.15, he he! Jag gav dem mat och sen fick de hoppa upp till mormors säng! Jag somnde om på en sekund och det hade boysen också tydligen gjort.

En helt underbar mamma det är vad jag har!!!!!

På fredagen kom pappa och syster upp också, skönt att ha familjen omkring sig. Vi körde spa på lördagen. Boysen badade båda två men C råkade smälla till D i ansiktet och han blev mycket upprörd så det slutade med att vi två gick upp och åt mat! Måste säga att det är en aning stressande med en otröstlig skrikande bebis på ett spa! =)
Efter ett tag klädde vi på boysen och sen åkte S hem med dem i förväg så kunde jag vara kvar och mysa lite och bara stå och drömma lite i duschen.
På söndagen åkte vi och hälsade på min farmor och farfar, där det blev lunch och fika. Boysen börjar bli svåra att se skillnad på för dem som inte ser dem så ofta!

Just nu så sover de riktigt bra, båda vaknar på natten och äter men somnar om. Det flyter bra. Idag vaknade D först och vi gick upp och gjorde mat, när D precis börjat äta så hör jag C där nere men idag ligger han och snick snackar för sig själv. Skönt så att D kan äta i lugn och ro, C brukar oftast börjar skrika på en gång när han vaknar men har nu blivit lite mer cool som sin bror.

Så skönt att bara vara hemma och mysa idag, efter 2 timmar ungefär somnar båda i vagnen och sover i 1 halv timme. Då hinner man få lite gjort + vila. Boysen får lite gröt nu varje morgon och det funkar bra, D slevar i sig medans C tar det lite lugnare. Farmor kom och lekte med boysen så åkte jag iväg och handlade lite. Älskar att handla ensam då kan man gå långsamt, stanna och fundera, gå runt runt och sen tillbaks igen! He he ni kanske förstår hur S tycker det är att handla, allt jag tycker är positivt i meningen ovanför tycker S är negativt! Ha ha ha

Jaha nu har de sovit sen strax innan 3, C vaknade nyss och åt men han bestämde sig för att somna om igen så nu är det lugnt!

Vi har en prasselbok som är bådas favorit just nu så när den ena lekte med den kunde den andra bara sitta och titta på och tråna efter boken. Men mormor hon löste problemet och köpte en till så nu prasslar det för fulla muggar. C dregglar otroligt mycket just nu, bara att byta hakklapp hela tiden. Han älskar just nu att prutta med munnen och det blir ett jämt flöde av dreggel då.
D har lätt till skratt, i för sig så har C det också men inte det har gurglande skrattet. D vill sitta i knät och busa då kommer skratten på löpande band.

Nä nu har jag ej ro at sitta mer, alltid finns det en flaska att diska eller en tvätt att hänga.

Inga kommentarer: