onsdag 21 oktober 2009

Onsdag!

Just nu känns det som om dagarna rullar på bara. Alltid händer det nåt, D kan nu gå framåt också i gåstolen om man ropar på honom. Då blir han så till sig att det bara går av farten. Det är som att gå och vända på en stek i ugn med D, han vänder sig själv till mage hela tiden men han blir ju trött i nacken och har ju då inte kommit på hur han vänder tillbaks ännu så då får man springa dit och vända. C sover som en liten ängel i sin säng, dags att vända...

I förrgår tog jag tag i boysens mat. Jag köpte potatis och palsternacka och kokade i ordning pure och frös in i små formar. De hade provat potatis och palsternackspure och gillade verkligen det. Så igår tog jag fram min och värmde båda högg i glatt men fick en avsmak i minen och bokstavligen spottade ut maten! Maten som jag lagt ner hela min själ i!!!!! Så här kommer det väl att vara hela livet, tycker att jag har gjort nåt bra men som blir helt fel...

Just det Ds nya grej är att så fort man pratar med han då kryper hans tunga ut i ena mungipan(Bröms)
Vi brukar ju gå på babyöppet på tisdagar. Dags att vända... Jo men det är så att minst en av boysen sover i stort sett hela tiden vi är där. De vaknar en stund innan vi ska gå så vi hinner precis äta och sen ska vi klä på oss. Det är lite synd för då är de så pigga och vill leka, fast det är skönt för mig för jag kan bara sitta och fika och ha det bra en stund.

Igår var jag trött, D höll låda från oo-04 ungefär. Han vakande plötsligt vid 12 och var jätte pigg, han låg och snackade för fullt i vår säng, det var ju underbart att han snackade i stället för att han grinade. Två gånger gick jag upp och värmde mat och tänkte ge han men båda gånger jag kom ner så han han somnat till, bra betyg till mig att han somnar när jag går från sängen!

Nä nu är det dags för gröt tror jag, en liten vändning på steken först bara...

1 kommentar:

Cecca sa...

Hej! :) Oooh ja, det blev en väldigt jobbig dag. Men jobbigast blev det helt klart för flickorna som fick så mycket uppmärksamhet. Så mitt tips är ju att hålla födelsedagkalas så lugna som möjligt och så lite folk som möjligt åt gången, för det blir mycket både för en själv och för barnen. :/ Men trevligt hade vi! :)

Jadu, jobbigast var när flickorna hade kolik, helt klart. Men sen är det givetvis jobbigt dom stunderna man är ensam och ska ta sig nånstans med bilen eller vagnen och speciellt nu när det börjar bli kallt och det är mkt kläder som ska på och av. Sen nu när tänder ploppar fram hit och dit så märks det ju att dom lider lite utav det och blir på lite dåligt humör, men det får man försöka härda igenom, det är ju trots allt dom som har ont och då får du ju gnälla lite extra. Men annars så tycker jag faktiskt att det har gått bra :) Men just det här med att resa har varit jobbigt, så mkt man ska tänka på och ha med sig. Sen är jag tyvärr den enda med körkort, min sambo har inte det, så det är lite besvärligt. Hur går det för er då? Såg att killarna hade blivit 5 månader :D Visst går tiden fort? :) Vad har dom gjort för framsteg? Sitter dom själv osv? :) Jag tycker det är så spännande med utvecklingen hos småbarn, allt går med sån fart :) Kram