tisdag 27 oktober 2009

Nog är det två...

Just nu är det lite jobbigt, känner mig rätt trött! Var på babyöppet idag och sen blev det lunch på Siljan och när jag ätit klart och D hade somnat i bilstolen så blev jag sjukt trött, luften gick ur mig som man brukar säga. Det är då man bara älskar att en bitter surgubbe kommer fram till oss och säger: När min fru var hemma med våra barn och andra kvinnor på den tiden då var de ute i NATUREN med barnen inte satt de INNE och fikade! Ignorera ignorera... Ahhh egentligen vill jag säga han ett och annat men vet att det inte är värt det så jag tittar bort!

Imorse när D vaknade och jag lyfte upp han la en liten spya rakt i håret så en dusch behövdes i morse och när jag kliver ur duschen då lessnar D på att bara vara och vill endast vara i min famn. Jaha hur blir det nu för C är lite halvtrött och börjar gnälla lite och jag står utan kläder med en handduk i håret???????? Om det hade gått hade jag gått naken till babyöppet men det blir ju lite tokigt. Så på med kläder fort som f-n medans två mindre glada grabbar visar sitt missnöje. På med några kläder, rafsa ihop håret, borsta tänderna gjorde jag inte, på nåt sätt får jag på lite mascara mest för att försöka dölja det trötta ansiktet. Tror inte det funka. Men änglarna mina blir tysta och bara studerar mig jag tar på mig jackan och skorna. På väg ut till bilen kommer jag på att jag inte har kollat mig i spegeln så jag tittar ner på min kropp bara för att kolla att jag ser hyfsad ut. Anar jag en lite stressad mamma....jaaaa!

I bilen blir det ju alltid tyst så fort bilen rullar men just idag vill inte imman på rutan försvinna fort nog så vi blir ståendes ett tag och det får boysen att lessna ur igen. Ringer upp S, det brukar jag göra när det varit körigt. Jag behöver häva ur mig lite och tycka lite synd om mig själv. S lyssnar snällt och är precis som jag vill, han kan han! Sen känns allt mycket bättre!
Alltså dettta är inget extremt alla mammor har det så här men vissa dagar är det bara jobbigare än andra och då vill man inte så jätte gärna att en dum-farbror ska komma fram och i stort sett säga att dagens mammor är slöa och bara sitter och fikar! Det är i alla fall underbart väder idag och mina älskade älsklingar kommer idag!

Jo bror kommer idag med sina söta tjejer I och J och de ska vara hos oss hela veckan då de har lov. Ska bli så mysigt och de är till stor hjälp också då de älskar att pyssla om C & D. Kommer att ha två små barnflickor här och vi kommer att ha det så mysigt!

Ja just det jobbigt är det just nu. D är på nåt sätt lite onöjd, eller kanske frustrerad kan inte sätta fingret på det riktigt. Skönast tycker han det är att vara i knät och bli ompysslad hela tiden. Jag är ju van att båda roar sig själv i gymet, babysittern eller på en filt men det vill han då rakt inte. Ja jag vet inte kanske är det tänder, kanske händer det mycket i hans lilla kropp kanske är det nåt annat! Hur ska man veta??????
C är ju helt underbart snäll just nu, han klarar sig själv nu när brorsan kräver lite extra men jag känner mig grymt otillräcklig! Kan säga att det blir verkligen inget annat gjort än att sitta på golvet med boysen.Fast å andra sidan får man inte glömma bort att det är just det som är det viktigaste just nu.

4 kommentarer:

Vanliga mamman sa...

Åååh gumman, HATA sura gubbar som säger åsikter som ingen har bett om! Hade jag avrit med hade jag sparkat honom på smalbenet! GRRRRR!!! Nu får du dit 2 toklängtande tjejer så sätt dem i arbete!! Ta lite tid till dig själv och ladda, ladda, ladda. STOR kram, ses på fredag! PS Ge en extra kram till steffe som e så klok...

Anonym sa...

kan ge mig fan på att det var sture leksell, tur bror inte var där ifall det var han=) snart kommer farbror hem=)

Malin sa...

Ahhhhhhhhhhh vilken trött kommentar. Haha tur att du bara dissade! Jag kommer gärna upp och är extra mamma nån dag så du kan få lite andrum :) Hur som helst så är du världens bästa mamma. Bara så att du inte glömmer det :)

puss och kärlek

Men hallon..... sa...

Malin KOM KOM vi längtar efter dig!!!! Är lite dålig på att ta mig i väg!