torsdag 15 oktober 2009

Mycket vill man här i livet...

Slappa slappa slappa det var vad vi gjorde igår och det var så skönt. Faktum är att jag blir tröttare när jag bara är inne en hel dag så där. Fixade lite i boysens rum och rensade bort kläder som de vuxit ut. Tydligen så är det bara på helgerna de sover längre för den här veckan har vi vaknat med pappa. C var på god väg att somna om i vår säng så jag matade D i hopp om att även han skulle somna om men när han var klar så tog han i och pratade så högt han bara kan så att C vaknade igen.

Det är härligt att se hur de kämpar i gåstolen eftersom de än så länge bara kan gå baklänges men de ser allt roligt framför sig! D tog sig fram till rumsbordet och fick tag på en tidning och började käka på den och oj oj vad arg han blev när jag tog bort den. Så kul att se deras humör.

På förmiddagen igår la jag dem i vagnen och rullade vagnen inomhus så de somnade. Först började C gråta sen började även D och gnälla men till slut tog de varandras händer och somnade in, vilken trygghet de har i varandra.

Det är mycket vilja nu ocg de vill mer än de kan, båda ligger och blir arga för att de inte kan vända sig till mage. När jag vänder dem så orkar de ju ligga ett tag men sen måste jag ju vända tillbaks dem och då bli de arga för det. Inte lätt att vara liten.

Igår skulle jag tro att det gick kanske 20 blöjor här igår, små bajsningar hela tiden. Vissa dagar går det mer men det finns inga dagar då det går mindre...
Appropå bajsa ska jag nu kolla om det hänt nåt, sen ska vi ta oss ut på promenad i höstkylan.

Åh det är mamma fika idag det blir kul att träffa alla igen!!!!
Åh i morgon kommer farbror hem och hälsar på!!!!
Åh i morgon är det fredagsmys!!!!!

Inga kommentarer: