torsdag 1 oktober 2009

Mat, fika och mat!

Åh vad skönt det är att sjunka ner i soffan när boysen har slumrat till! Vi sov länge, ända till 8.30. Vid 5 var båda hungriga men somnade om igen lagom till S klocka ringde! Igår hade jag bestämt mig för att bara vara hemma men när omtänksamma A ringde och frågade om en lunch på Siljan kunde jag inte säga nej. Hon hade också 2 extra famnar att erbjuda på Siljan om boysen skulle vara vakna samtidigt! Åh vad jag uppskattar sånt då jag fortfarande tycker det är lite pirrigt att gå ut och äta själv. På vägen in ville C prompt inte ligga i vagnen, då blev det bärsele! Vad gör jag den dan båda skriker i vagnen och vill upp????

Igår var jag hos kära svärmor och fick mitt hår fixat!!!! Jag såg så där ut i håret mest uppsatt i klämma men jag har inte velat gjort nåt då jag har tappat rätt mycket hår, men nu har det stannat av. Så himla skönt att bara sitta där och slappna av. S ringde ut till friseringen och det var ett väldans liv i luren, båda tokhungriga! Det blev en matning medans färgen verkade.

Idag var det gröt igen på morgonen. D smaskar i sig, han har liksom börja smacka medans C är ganska ointresserad fortfarande. Jag sitter brevid med min tallrik, tror att de ska bli såååå sugna när jag sitter och smaskar! C gillar bäst att äta hakklappen.

Jaha nu har jag klätt dem och de ligger och sover, 1 ska jag vara borta på mammafika hmm.. De åt vid 8.30...undrar om de kommer att vara tokhungriga när jag lyfter upp dom till bilstolen? Är de det kommer jag att bli ordentligt försenad för då måste jag mata dem. Jag hoppas att jag kan sätta dem lite smidigt i stolen och sen snabbt dra iväg. Det återstår att se!

Jag vill inte klaga men de här bilstolarna börjar bli hyfsat tunga. Runt 10 kilo i varje arm har nu resulterat i att jag börjar få förhårdnader i händerna, snyggt!!!

Jag säger fortfarande till mig själv ibland -Fattar du att du har fått tvillingar????!!!!

Inga kommentarer: