lördag 19 september 2009

4 MÅNADER!

Idag blev guldklimparna 4 månader!

Vi var på Bvc, oj oj så de har växt! C på stadiga 7200g och D hade jobbat upp till hela 7800g, grymt. Det är inga småfisar det här inte!

Snackade där lite om svininfluensan om man ska ta vaccin eller inte. Det enda man vill är att inte småpluttarna ska få det.
Efter vägning var boysen toktrötta så det blev en lugn och mysig lunch med farmor, C & D sov sött i bilstolarna vid vårt bord.

Idag köpte jag gröt, så i morgon blir det en liten smakportion!!! Såååå spännande, D har som sagt bra aptit så vi tror att det skulle vara bra med lite gröt. Vi får se hur det går i morgon.


Just i detta nu kl.00.50 ligger D i gymet och jollrar för fulla muggar! Vi har varit på fredags tacos hos farmor och farfar, boysen somnade där och när vi åkte hem blev herrn piggelin. Så kan det gå. Men nu så ska jag gå ner och knoppa medans pappan och D nattsuddar.

I morgon blir det mys med farbror för C & D som kom hem ikväll!

3 kommentarer:

Vanliga mamman sa...

Grattis älsklingspluttar på 4 månaders dagen och vi önskar såååå att vi fick ha fredagstacos med er! Nu börjar spännande tider med smakportioner, innan ni vet ordet av sitter ni där med 2 ungar som länsat kylen på mjölk och skogaholmslimpa!!!! Och har 43 i skor!!! HA HA HA! Ha en fin lördag, pöss.

Men hallon..... sa...

Men åhh ha ha 43 i skor!!! Jaaa tänk en fredags tacos med er!!! Längtar...

Cecca sa...

Jo, det var en tungperiod, men den gick över och sen blev det ju mkt lättare. Ja, det där besväret känner jag igen att dom att dom ibland ska sova olika tider och blir det så direkt på morgonen, ja då fortsätter det hela dagen och det är lite jobbigt. :/ Våra tjejer sov aldrig en hel natt förens dom var 6 månader, hur sover era pojkar på natten? :) Ammningen funkade inte alls, jag ammade i ca 5 veckor, jag både dubbelammade och en åt gången, men jag höll på att bryta ihop när dom hade kolik så jag var tvungen att avbryta ammningen så att Andreas och andra kunde hjälpa mig för jag fick inte sova nånting och kunde inte äta nånting heller :( Hur går det för dig med ammningen? :) Åh, tack vad du är gullig. :) Jag tycker det är så kul att jag har hittat en tvillingblogg och se hur andra gör och har gjort. Man löser ju alla problem olika och då är det intressant hur andra gör och få lite tips osv. :) Kram!