måndag 21 september 2009

Mamma!!!

Idag provade vi kyrkis, kyrkans öppnaförskola. Jätte mysigt och smarrig fika. Det var mycket barn och livligt, därför att det skönt att gå till vårt gamla ställe där det mest är små bebisar. Senare blir det kyrkis!
D sov hela natten till 7, då gick vi upp själva medans C sov vidare. D smakade på gröt igen och han tycker fortfarande om det. Faktiskt mysigt när de vaknar olika tider så att man hinner pyssla lite med dem en och en, än förutsättning är att den andre sover tills jag matat klart. Precis det gjorde C, han vaknade lagom tills D var klar. Kvart över 9 var vi klara och jag var hyfsat svettig, vi tog sällskap med grannen Å, skönt att komma dit med Å som alltid hjälper mig precis när det behövs. Hennes son L som är 2 år är så himla gullig mot C & D, tror det kommer bli en idol för dom när de blir större.

Jag vill köpa gå-stol, mina armar räcker inte till två pojkarna som helst vill stå upp hela tiden. Tror att de snart klarar av att sitta i en sån. Nu ikväll så D MAMMA! Det bara råkade bli så men det var så klockrent så vi hajade till. Tänk när det är på riktigt!!!

Boysen åt strax innan 9 och somnade direkt, får se när de vaknar i morgon.

Natti natti!

3 kommentarer:

Linn sa...

Åhh! Så mysigt.. Mamma!
Vi ska försöka ta oss in till öppna förskolan i morgon. Hoppas vi ses.
Kram, Linn

Cecilia sa...

Hejdu! Men oj, då var du ju duktig ändå som orkade kämpa på med ammningen i 2 månader, det tycker jag är bra gjort :) Det där med att dom aldrig får bra tag om bröstet känner jag lite igen. Alicia hon kunde ligga hur som helst och hon fick bra tag på en gång, Medans Jennie var tvungen att ligga perfekt för att det överhuvudtaget skulle gå att amma henne och hon tappade alltid greppet så jag höll på att bli tokig, haha :) Oj vad skönt att dom sover så pass bra :) Mina flickor sov nog inte hela natten för ens dom var 6 månader, så det var lite kämpigt. Vad du är duktig som har sån energi och orkar göra så mycket, jag måste verkligen skärpa mig för deras skull och gå på öppna förskolan så dom får träffa andra barn, jag har hitills legat på latsidan för det, men det måste jag bättra på såklart. Självklart är det bara att fråga på, jag tycker bara att det är kul :) Om jag var ensammen och skulle mata flickorna så använde jag mig av ammningskudde som jag hade i knäet och så fick dom ligga där också matade jag dom, eller så la jag dom intill varandra på varsin kudde och satt och matade dom så. Nu som tur så äter dom vällingen själv, jag ger dom flaskan sen ligger dom på en kudde och dricker själv, vilket är väldigt skönt. :) Oj, vilka duktiga killar, mina flickor har inte varit intresserad utav att stå när dom var i samma ålder som dina, utan dom nöjde sig med att sitta. Utan det problemet har jag nu, dom vill stå hela tiden, dom kan självklart stå vid möbler och gå efter möbler men dom vill helst utav allt stå upp vid mig. Dom kan ju stå stadigt så det är ju som inget problem eller det enda problemet är ju att dom vill göra det hela tiden och ibland kan man ju ha bättre saker för sig som att städa eller diska och då blir dom väldigt grinig. Har dina killar börjat äta nån pure eller gröt? :) Kram!

Anonym sa...

Men så köp gå-stolar åt dom! Spring å köp, de funkar kanonbra!! Pöss!//Susan