måndag 14 september 2009

Hockey och illgröna peltors!

Dagens: 7395 steg

Inga steg och inget inlägg igår. Det var en grymt mysig dag med det bästa sällskapet!

På förmiddagen bar det iväg på barnloppis! Oj vad kläder det var, oj vad folk det var! Ett par fynd blev det faktiskt. Avslutades med en fika med A och lilla söta T. T och mina boys är förövrigt polare!
S var hemma med boysen, skönt att åka iväg lite. Jag kollade ärligt talat inte så jätte mycket på kläder, det var mest skönt att bara glida runt och inte tänka på nåt. Mobilen ringde plötsligt! Aha tänkte jag, nu ringer S och säger KOM HEM! Visst var det S men han ville bara kolla läget lite. Skönt! Efter loppis kom jag hem till två hungriga vargar och en pappa som skakar nappflaskor. Tajming! Sätter mig i fotöljen och matar, handväskan hänger fortfarande på axeln. Sen är allt frid och fröjd igen.
A och söta T kom och åt lunch som sen blev middag! Vi hade jätte trevligt, barnen var nöjda och slog några blickar på varandra då och då(deras lek just nu)
Det blev tidig säng. Jag o S bestämde oss för att titta på film i sängen, i mellan oss låg en kvällspigg D och mös. Han somnade snuttandes på mitt finger. Sen sov han till 7.30! Nice!

Idag har vi varit och tittat på hockey! S bror spelade match. Boysen tittade på matchen i 3 min iförda jacka, skor, mössor och illgröna peltor i en iskall ishall (ha ha iskall ishall!) med en stolt pappa! Sedan spenderade vi resten av matchen i varma cafeterian med farmor. C fick mysa en stund i farbrors hockeysvettiga famn, men det brydde C sig inte om. Nästa helg får D också mysa med farbror!

Jaha det blev sent idag, men det är skönt att plocka lite inför i morgon och sen sjunka ner i soffan! I morgon ska jag nog ringa och ställa boysen i dagiskö! Lika bra att vara ute i god tid.

Ny vecka!!!



Ikväll var vi givetvis bänkade framför Ensam mamma...GULD!!!!!

Boysen somnade gott och drömmer nog om ishallen och allt som hände där!

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hej där!

Låter som att ni har det riktigt bra! Härligt! Förra veckan var lite seg eftersom jag var förkyld men till helgen började det ordna upp sig så då känns allt genast roligare igen. Jag skickade Olle på loppis när jag var på bolagsstämma. Han hade känt sig lite malplacerad där bland alla ladies sa han, ha ha!

Vet du vilket dagis som ni vill ha pojkarna på? Jag har fått hem ansökningsblanketter men tycker det är svårt att veta var man ska önska plats.

Kram
/Caroline

Men hallon..... sa...

Caroline!
Ha ha ja jag förstår att han kände så! Han gjorde lite fynd i alla fall! Skönt att du är bättre.
Ska du på brandmannen nåt i veckan?

Men hallon..... sa...

Ja det här med dagis är ju verkligen svårt, har ingen aning!

Caroline sa...

Tror inte att det blir något besök på brandmannen i veckan. Imorgon ska vi till BVC vid tiden för babyöppet. På onsdag är det barnmassage och sen känner jag att jag måste fixa lite inför dopet som vi ska ha på lördag. Det är mycket nu ;)