torsdag 17 september 2009

Hann med mycket igår!

C
D
Dagens outfit på väg till babyöppet

Igår blev pappan hemma, tokförkyld och jag hoppas nu att vi ska klara oss undan! Ändå var det mysigt att ha S hemma, det är ju ändå så jag vill att det ska va. På förmiddagen vart det en promenad för att handla lite mat åt boysen, Jag visste att C började bli hungrig när jag gick men visste också att han var trött och i vagnen skulle han sova. När vi var inne på affären så vaknade C och knorrade lite, ups. Tog inte med mig nån mat när jag gick, visste ju att S var hemma så hann kunde komma och hämta oss i värsta fall. Ja rackarns vad jag gick fort hem, fast halvvägs somnade C och sov sen i nästan 1 1/2 timme. Det är en nackdel med att mata med flaska bara, vi måste alltid se till att ha mat med oss.

Blev bara lite mys mitt på dagen, plocka lite här och lite där. På eftermiddagen var det dags för babyöppet, det är kul! Vi tog bilen dit, bäst är det att ha vagnen för det är slitit att bära deras bilstolar ut och in. Bebisarna vägerdrygt 14kg var och jag antar att stolarna väger minst lika mycket. Men det positiva här är att jag får träna armarna!!!
Vi åkte vi åkte hem lite tidigare för mina kusin M kom förbi och hälsade på. Så mysigt att träffas lite, jag hoppas att det blir oftare än vad det varit.
Det har vart så grymt skönt att ha haft mat hemma, bara att ta fram nåt att laga. Storhandlade ju tidigare i veckan, annars står vi varenda dag och undrar vad vi ska äta. Men det är väl också ett steg till föräldrar rollen för oss he he, att planera och storhandla.
Fullspäckad dag blev det, på kvällen var jag iväg med svärmor till en lanthandel. Köpte deras tomater och bröd. Sånt är mysigt!!!
Alltid när jag varit borta så undrar jag hur statusen är när man kommer hem, om allt ät frid och fröjd eller kaos! Alltså det har aldrig varit kaos och S klarar det hur bra som helst. Det var även frid denna gång. S hade boysen framför sig på golvet i sina babysitttrar samtidigt som hann kollade på Idol, men hann hörde dock inte mycket för boysen snackade på rejält.
Orutinerad som man är så har jag undrat de sista dagarna varför D har varit lite grinig, han har int velat ligga i gymet eller leka i babysittern som hann älskade alldeles nyss. Men jag har nu kommit på vad som var felet. Allt hann vill är att stå upp, problemet är bara att han inte orkar stå så länge så vi får hålla upp han hela tiden. Det är inte lätt att veta vad de vill jämt, det händer ju så mycket varje dag.
Jaha nu sitter vi i soffan alla tre, nyätna och nybajsade. Pojkarna alltså =) Vi vaknade 6.30 efter en hel natt sömn. De e guld det här, hoppas det varar.
Jag tycker att det går väldigt bra och att det inte är så jobbigt med två. Många vi träffar frågar: Men hur går det, är det jobbigt?
Jag säger nä det går bra faktiskt, för det gör det. Då känns det som om folk inte tror en. Jag vet att många har haft det värre med kolik och så, det är väldigt olika från familj till familj. Men vi är otroligt glada att det går så bra, men men allt har väl sin tid!!!!
I morgon kommer boysens farbror hem, längtar gör vi alla!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka godingar dom är! Hoppas vi ses snart igen:)
Kramar Maria

Malin sa...

C och D är världens finaste killar. Jag är kär!!