tisdag 29 september 2009

Home again!

Längtar redan efter alla hemma!

Det gick i alla fall bra när vi drog iväg i torsdags. Kl.10 kom vi iväg och då var boysen nyätna och trötta enligt planerna. Jag var pirrig men de sov ända till Enköping, där det blev det mat paus. D åt i mitt knä i bilen och när han var klar satt han kvar för en liten rap och jag matade istället C som satt kvar i bilstolen. När båda var klara la jag D i baksätet så han fick sträcka lite på sig och tog upp C. Vi satt i baksätet ett tag och busade lite sen kände jag att boysen var lite halv sega så jag tänkte att det är lika bra att köra vidare. D somande om direkt och C var vaken ett tag. Ja det funkade jätte bra men det kunde ju lika gärna ha vart så att de ville vara vakna och då hade de inte nöjt sig med att bara sitta i stolen. Men den här gången gick det i all fall jätte bra!

Hos mamma o pappa vart det stor renovering på hela undervåningen! Det kommer bli så fint. Så så sååååååå mysigt att träffa alla, på fredagen blev det middag med hela family förutom S som kom på lördagen. C & D fick träffa sina kusiner, alla ville de sittta och mysa med dem. Jag tog med babysittrarna och de är jag glad för. Även om det alltid finnns en famn så är det skönt när vi äter mat och sen så sköter de ju sin bajsning i dem också! Ja vi hann mycket, träffa mycket släkt, hämta kusiner efter skolan och då hälsa på mitt gamla jobb, familydinner, 19 årskalas, 2 fotbollsmatcher, lite innebandy, söndagspromis, mycket fika, träffa kära vänner, äta pizza, lunch på kallfors med farmor och farfar och mycket mycket mys!!!

På lördagen kom S ner och det var skönt, var konstigt att åka iväg utan S så där känner mig inte lika trygg utan han. På lördagkväll kläckte han surprisen att han tagit ledigt på måndagen!! jihuuu en hel söndag hemma! Han vet hur han gör mig glad!!
Hemresan tog tid med matstopp och även en handling på Willys i Sala, ja varför Sala?? Jo pojkarna våra var alltför pigga ville inte alls sitta fast i sina stolar så det var bara att stanna för lite aktivering. Man får inte ha bråttom!!!

Härlig energi har jag fått och boysen har trivts de har sovit, ätit, bajsat och skrattat bra! Det viktigaste!

Ja nu är det dags att bli klar för idag är det träff med föräldrargruppen!

2 kommentarer:

Vanliga mamman sa...

Halloj hjärtat! Här var det stooora tårar på måndagen när kusinerna kom hem till tomt hus! De saknar er så MYCKET! Och vi med såklart :( Var så mysigt att få rå om er, hoppas vi ses snart igen. Kramar i massor!

Jennie, Erik, David sa...

Hej!
Kul att läsa om dina tvillingpojkar. Jag har lagt en länk till din blogg via min blogg.

//Jennie m tvillingpojkarna Erik & David