torsdag 17 september 2009

Tur att gräset måste klippas så att man har något att göra!!!

Glömde ta kort på boysen idag, attans! Idag var pappan ännu sjukare, det är mysigt att ha han hemma, vilken skillnad det är när han är hemma. Jag får så mycket annat gjort.
Uppstigning vid 6.30 som vanligt, D sov hela natten i sin säng medans C brukar vakna och krypa ner hos oss. Skön förmiddag, båda somnade samtidigt får mycket energi den lilla pausen! Sen tog vi en promis med vår bästa granne och åt lunch på Siljan! Mmmmmm...
D sov hela lunchen men C satt med och mingla lite. En liten bebis där gallskrek och jag såg framför mig 2 som gallskriker!

Skulle haft fika med alla mammor och bebisar idag men avstyrde det då jag inte vill att vi ska smitta ner alla. Men jag hittade på nåt kul istället, klippte vår kuperade gräsmatta som inte har blivit klippt på ett par veckor. Helt röd i ansiktet och slut i kroppen efter det, bra träning.
Boysen var inne med pappa och när jag kom in låg båda och sov.

Det blev pannkakor idag och jag satte D i bärselen och gjorde smet och gräddade. Han trivs bra där då han ser allt som händer.

Imorgon händer det mycket! C & D blir 4 månader och vi ska till BVC för vägning och mätning. Spännande! Undrar så om C har jobbat ikapp D på vikten!!!!!

Nu dags för den dagliga städningen, återställa allt till morgondagen.
Ni vet, diska flaskor, plocka kräktrasor, plocka kläder, röja i köket, tömma proppfulla blöjsopkorgar och fylla på blöjor lite här och där.

Måste leta på de där hälsokorten som de fyller i på BVC!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha....ja livet är underbart med kräktarsor, blöjor å allt annat som hör till!
Grattis föresten så här....sent om sider!

Kram
Carina Norlén

Men hallon..... sa...

Tack så mycket Carina!!!

Kram Sofia

Vanliga mamman sa...

Hej på er! Appropå att D bara vill stå, köp en babygunga som man sätter i dörrkarmen, dom är skitbra! Där kan han få utlopp för sina hopp/ståbehov. Men brås han på kusinen J så får ni snart köpa trampets :) Urfina outfitta bilder, we like. Imorse hade vi 4 grader så nu är verkligen vintern på väg. Pöss.

Men hallon..... sa...

Ha ha trampets!!!!!! Ja det är nog en bra ide, kan inte fatta att det är dags redan! Krama alla!!! Vi måste bara komma ner snart!!!