söndag 20 september 2009

En av de bästa förmiddagarna!!!

Grym förmiddag igår!!!!!

S var piggare och vid 9 var vi alla uppe för frukost. Då kom farbror förbi, han lekte och busade med boysen till de båda somnade. S kom också (inte min S) och han hade med sig nybakade frallor från Siljan!!! Så det blev mysig frukost, mycket kaffe. Ja vi blev kvar i soffan till 12.
Kl. 13 hade vi alla vaknat och blivit påklädda Det blev promis till ishallen, D somnade men C ville titta på hockey. D låg i vagnen helt oberörd av ljudet men C hade sina peltor på sig. Sportsöndag som vi hade blev det mat i bilen för boysen, vi bara stannade och värmde på maten vid en grillkiosk sen drog vi vidare för att titta på fotboll. Det blev mycket klä av och klä på då det var kallt kallt i hallen och uppåt en 20 grader ute. På fotbollen var det nu Ds tur att titta, han satt i bärselen på min mage med farbrors farfarskeps på sig som skymde solen och njöt. C låg i bilstolen och sov under en filt.

Just det!!! Vi provade ju gröt igår morse. Som jag anade så smaskade D i sig gröten, han spottade ut 2 första tuggorna sen kom han på hur han skulle göra. Så kul att se, så det blir gröt idag också. C däremot har jag känt att han är än så länge nöjd med ersättning så jag var inte lika säker på han. Han smakade men jag tror allt kom ut. Tror att han är nöjd utan ett tag till känns det som, men det är klart jag kommer prova. När brorsan sitter brevid kanske han vill göra lika.

Igår blev det också säsongens sista grillning, lika underbart gott som vanligt!
Det kändes igår som om D börjart bli lite reserverad mot en del, för sken han upp mot alla i stort sett men har blivit lite mer småflörtad. Var lite halv gnällig igår hos farmor och farfar men det smattrade ganska mycket där bak som också påverkade hans humör. Hur som helst så somnade de gott när vi kom hem och C sov till 6 och D 7.30 kanske.

S tog båda på morgonen, så skönt men nu har vi bytt. Jag sitter uppe med boysen och S sover.
nån timme till. Det är ju inga problem direkt att somna om nu för tiden.

Nu börjar C bli lite otålig så det är nog bäst att gå och fixa lite käk, kanske en lite sked gröt om han känner för det.

Inga kommentarer: