onsdag 9 september 2009

Semester med 2 bebbar!

Det är lugnt här, boysen sover. Jag tror de är lite hängiga för de sover mycket idag, de är pigga när de e vakna så jag känner mig inte orolig. Idag blev det gourmetlunch, blodpudding!!!

Ja nämde förut att vi var på vår första semsterresa när boysen var knappt 2 månader, det var ett äventyr! Vi började resan med att hälsa på min familj, resan gick jätte bra de sov i stort sett hela resan bara vaknade för att äta. Boysen blev lite oroliga av att prova alla olika famnar, C tyckte det var jobbigast och fick nog ont i magen av det. Jag vart ju lite stressad av det också och det smittar väl också av sig. Även om man nu ska vara den lugna trygga föräldern så är det inte så lätt i början när man har noll rutin på det här.
Efter några dagar drog vi ner mot Göteborg för vi skulle på bröllop, en barndomsvän till mig!
Mina föräldrar skulle följa med för att vara lite barnvakt under bröllopet, det var så bra för vi skulle bo på herrgården som de gifte sig på. Så kunde vi bara kila till rummet när det var matdags. Men det blir inte alltid som man tänkt sig!! Ha ha ha !!
Det var otroligt vackert där men när vi kom in på vårt rum var det inte lika mysigt. Rummet var mini mini, dörren slog i sängen när man öppnade. Vi hade bett om en säng till barnen, på golvet stod en trunk med ett plockepin som tydligen skulle bli en säng.
Åh jag skattar åt det nu men då var det inte kul.
Jag sitter på en säng med boysen, känner att de börjar bli lite griniga, S försöker få ihop denna hemska säng som tydligen är trasig också, alltså omöjligt. S börjar bli svettig och jag hoppas bara att boysen inte ska börja skrika. Men vad tror ni händer?? Jo tillslut så gråter jag och boysen, S svär åt sängen och vi bestämmer oss för att slänga in oss i bilen och åka. Då blir C & D lugna. Phu.. Ja det hela slutar med att vi åker till Scandic och får ett extra stort rum och då är allt frid och fröjd igen, jag känner mig lugn! Lugnet smittar av sig och boysen somnar gott.
Bröllopet går vi på och jag är så glad för det, ett vackert bröllop och det kom många tårar. Festen efteråt hoppade vi över, kände att det var nog nu. Vilken grej!!!! =)
Ja det är inte bara att åka iväg med 2 bebbar första gången. Vi märkte också i början att de blev lite stressade att hoppa runt i olika famnar, vi ville ju så gärna att alla skulle få hålla dem. Så i fortsättningen försökte vi att hålla dom mest själv även om det var svårt, men viktigast var ju hur D& C mådde!

Ups nu börjar det knorra i vagnen. Det har så grymt olika humör och det är kul. När C vaknar då har man några sekunder på sig innan hann vill bli upplyft medans D kan ligga upp emot en kvart och filulera lite innan hann vill upp! Fast när de ligger tillsammans i vagnen håller sig C lugn lite längre!
Nähe slut på vilopausen!

Inga kommentarer: