fredag 11 september 2009

Mest mat faktiskt!

En tidig morgon, båda nissarna var uppe vid 4 och käkade. Båda blev jätte pigga men fick dem att somna om till slut.
Det har blivit som så att de äter på ungefär samma tider nu, men sista målet äter dom runt 19 och sen somnar de vid 21 ungefär. Jag klagar inte för de sover hur bra som helst, det är mest mitt hjärta som som tycker att de är utan mat så länge. Ibland blir det upp mot 10 timmar de inte äter på natten. Kanske helt normalt, vad vet jag?

En rutin har de fått grym koll på i alla fall! Morronbajsningen! Åh den sitter som en smäck varje morgon. När vi kommer upp på morgonen sätter jag dem i deras baby sitters så att jag kan fixa mat, sen när jag är klar med allt ja då har de bajsat! Skönt!

På förmiddagen var boysen hos farmor och farfar då jag var iväg på lite grejer, jag och S möttes upp där vid 12 för denna vecka slutar S tidigt på fredagen! Nice!

Nu ikväll blev det tacos, jag var riktigt sugen på att laga lite mat och göra mysigt med lite ljus o sånt för en gång skull. Men men ni vet väl vad? D var lite trött och S höll han redan, då mitt i köttfärsstekningen vaknar C mycket upprörd eftersom han har brunt i blöjan. Han fortsätter att vara lite kinkig utan att vi förstår riktigt varför. Efter lite mat somnar han i alla fall i min famn.

Nu är jag så där töntig att jag sitter och tänker på Douglas för han har somnat och han åt vid 6, och tänk om han sover hela natten. Löjligt jag vet! Men jag tror det sitter kvar sen vi låg inne på sjukhuset efter födseln. Boysen hade som sagt problem att få i sig mat, de hade haft problem några dagar och vi koppmatade plus att jag ammade dem. Men de fick inte i sig nåt från mig då de inte orkade suga, som sagt så visste jag inte hur det skulle kännas så jag trodde att de fick i sig hyfsat. Så den 6 dagen vart vi inskrivna på nyföddhetsavdelningen och då var de inte pigga. Usch, det var otäckt de morgonen då de inte skrek eller öppnade ögonen. Vi fick alltså inte i dem mat!!!! Då blev det besämt att de skulle sondmatas ett par dar! Lättnad att veta exakt vad de fick i sig och de blev snabbt piggare! Så de är nog därför jag är lite hönsmamma!

Men oj oj då vad jag lättar mitt hjärta! Ja just rensa huvudet var det ja!

Inga kommentarer: