måndag 14 september 2009

Måndag!

Dagens: - steg

Ingen kommentar om dagens steg, den åkte aldrig på och inte har det blivit några promisar heller.

Vi gick upp 6.30 i morse. Kanske låter tidigt men boysen hade då sovit hela natten. Fin fint!
Perfekt att S hann mata en bebis eftersom båda ville ha mat innan han åkte till jobbet. Sen fick boysen för sig att sova i intervaller, det blir då hyfsat intensivt! Vid tio när C just hade ätit klart och var supertrött ja då ville D bestämt ha sin mat genast. Då är det bara att hitta en bra lösning. D på ena sidan av knät och sen C på andra sidan halv liggandes med Ds fötter som kudde. Allt löser sig på nåt sätt. Jag börjar komma på att det löser sig faktiskt varenda gång som det blir körigt, behöver inte vara orolig för det mer! Hann laga mat i lugn och ro och äta även i lugn och ro! Sen kom farmor och var med boysen så åkte jag iväg och handlade mat! Storhandlade för jag är så trött på vårt småhandlande varje dag! Dyrt och stressande. Nu har vi mat för hela veckan. Handla mat är kul!!

När jag kom hem var allt frid och fröjd, de är alltid glada när farmor och farfar busar med dem. Idag hade D på sig sina Levis, ohhhh! Anledningen till att bara D hade är att C inte växt i sina helt enkelt. Levisarna har de fått från deras gammelmoster! =)

Badade med boysen, så så så mysigt! C sprattlade järnet så hann somnade så fort vi satte oss i soffan! D hann med ett mål mat till. Tror D kommer sova hela natten nu.
Har en känsla att D kanske har nån gadd på gång, var lite kinkig och vill helst sitta i knät och mysa. Ah jag vet inte! Det är bla. såna här tillfällen som man känner sig otillräcklig! En sån här dag vill man kunna sitta och mysa med D hela dagen men jag har ju en till liten guldklimp.

Nu dags att sussa. I morgon är det nya äventyr, vi ska träffa mammor och bebisar, kanske nån pappa också förresten.

Tunga ögonlock!

2 kommentarer:

Vanliga mamman sa...

Jamen visst är det så, man blir värsta uppfinnar jocke när flera vill ha en samtidigt! :) Farmor verkar vara värts apärlan, häsla så gott! och du, när komemr det dagens outfit bild på boysen? ;)

Men hallon..... sa...

Grym ide faktiskt, den var bra!!! Tror jag börjar idag faktiskt!