tisdag 22 september 2009

Svettig morgon!

20 i tio på förmiddagen när jag satte mig i bilen var jag svettig och hyfsat stressad! Vi skulle på baby öppet. Skön morgon, C vaknade 7 och D vid 8. När vi var påklädda så var C ordentligt trött så jag klädde på han och satte han i bilstolen. Han började gnälla på en gång men jag visste att så fort jag lyfter upp bilstolen så somnar han. Så jag skyndar mig att sätta på D sin jacka, men vad händer? D lägger mega spyan på sina kläder, bara att byta kläder då! Nu har C lessnat rejält och gråter av trötthet. Jag rusar ner och hämtar rena kläder, försöker att gunga Cs bilstol på något sätt så att han skall lugna sig medans jag klär av och på D. Kommer på att jag glömt att torka upp kräket som kom på golvet, lyckades faktiskt att inte träffa den med knät. C lugnar sig men är svettig så jag ställer han på trappen för att han skall få lite luft. Han börjar gallskrika igen så jag hämtar han fort så att inte någon granne tror att jag struntar i honom. Tillslut är vi klara och jag sätter mig vid ratten. Bilen rullar ,knäpp tyst och allt är frid. Jag tar ett djup andetag och lugnar mig, försöker tänka bort hur svettig jag är.

När vi kommer in på babyöppet möts vi av två glada lugna personer som bara får en att känna
-slapna av en stund!

Efter babyöppet skall alla mammor gå till Siljan för en lunch, jag tänker att jag hoppar nog för att jag inte riktigt vågar. Tänk om båda får för sig att gråta och alla de andra mammorna håller sina bebisar, vad gör jag då. Känns som en stor utmaning, förut när jag vart där har jag vetat att det funnits hjälp. Men plötsligt kom supermamman och satte sig på min axel och sa: Varför ska du inte gå dit bara för att du har 2 bebisar?? Inte den första tvillingmamman på jorden direkt!
Jag gick dit i alla fall, C & D sov hela tiden! HA HA HA

1 kommentar:

Vanliga mamman sa...

Åh du är så duktig gumman! Bra gjort där, våga våga! Det allra värsta som kan hända är att de gallskriker men då FÅR man säga: idag är ingen bra dag, vi går hem och bäddar ner oss istället :) Ingen förväntar sig att dina barn ska vara tysta och behagliga hela tiden och du och dina barn har lika stor rätt som alla andra att ta plats och synas i världen. Du är skitduktig!!! PÖSS!